niedziela, 2 kwietnia 2017

Serial "Skam"




Witam was wszystkich bardzo serdecznie po krótkiej przerwie. Miałam mały problem z telefonem, jak i w sumie nie było o czym pisać.
Przyznana się, że pojawiło się coś, czym żyje do.obecnej chwili. Otóż koleżanka poleciła mi serial. Z racji tego, że lubię seriale, a fabuła wydawał się ciekawa jeszcze tego samego dnia wpisałam w wyszukiwarkę "Skam sezon 1 odcinek 1". Ktoś już oglądał Skam? W tym poście wyrażę swoją opinię na temat tego serialu.



Serial "Skam" (z norweskiego; "wstyd") to norweski serial z premierą jesienią 2015. Jego twórcą jest Julie Andem. Do 2016 roku twórcy wyprodukowali 3 sezony z łączna suma odcinków 33 trwających po od 15 do 50 minut.
Czas trwania serialu to oczywiście współczesność, a cała akcja serialu odgrywa się w stolicy Norwegii Oslo. W grudniu 2016 serial staje się najbardziej oglądanym filmem w historii publicznej norweskiej telewizji, ze średnią oglądalnością 1,2 miliona widzów w tygodniu i ponad miliona osób odwiedzających w sieci internetowej kolejne odcinki serialu.
Główne role odgrywają:
Lisa Teige: Eva Kviig Mohn (główna bohaterka 1 sezonu)

Josefine Frida Pettersen: Noora Amalie Sætre (główna bohaterka 2 sezonu).

Tarjei Sandvik Moe: Isak Valtersen (główny bohater 3 sezonu)


Ogół serialu opowiada o życiu miłosnym norweskich nastolatków w przedziale wiekowym 99'- 97' ( 17-19 lat) chodzących do tego samego liceum. Każdy sezon opowiada o innej parze zakochanych i ich problemach. ( Nie lubię mówić o fabule serialów i filmów, ponieważ często zdradzam ważne wątki) Skam niczym nie różni się od typu seriali wydawanych przez MTV i z pewnością mógłby być emitowany na tej stacji. Niestety nie ma on polskiego lektora, więc musimy zadowolić się napisami. Moją koleżanka ogląda ten seria z rosyjskim dabing, więc jeśli ktoś rozumie rosyjski to może skorzystać z lektora. Jedna z fajnych informacji nie o serialu, a o aktorach z tego serialu jest to, że niemal każdym z nich posiada swój profil na Instagramie, Facebooku i Twetterze, które prowadzą jako postać z filmu i komentują sobie zdjęcia nawzajem tak jak by byli prawdziwi.




Moja opinia na temat tego serialu jest krótka i prosta.... Zajebisty. Już kilka dni nie mg się oderwać od telefonu i przestać oglądać. Bardzo wciągający z ciekawa fabułą. Znakomici aktorzy.
Zakochałam się w Josefine Frida Pettersen ( Noora ). Jeszcze nie skończyłam oglądać, ale czyje ze drugi sezon podobał mi się najbardziej ze wszystkich. Moja siostra mówi o trzecim. Trzeci zapowiada się nieźle, mimo to nie przypuszczam by był tak dobry jak drugi.
Dla ludzi, którzy tak jak moją siostra obejrzeli wszystkie odcinki i ich życie ( jak to ujęła Alicja) stało się puste lub straciło sens mam dobrą wiadomość. Jakiś czas temu polska strona poświęcona Skam na Twetterze oznajmiła, że wiosną 2017 wyemitowany zostanie 4 sezon, ale nie wiadomo, o jakiej parze będzie.




Mam nadzieję, że spodobał wam się ten post, jak i serial. U dołu zostawiam link do pierwszego odcinka pierwszego sezonu dla wszystkich zainteresowanych.
https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.cda.pl/video/113978513&ved=0ahUKEwiKy_vRl4XTAhXFC5oKHVK2ASQQFggmMAE&usg=AFQjCNGlwHYFFPlz8HNRlbAVaHN_WOvmUg&sig2=q7hhIEs2P1VBjhGfISVvvg

Laura



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz