sobota, 28 lipca 2018

Zaćmienie księżyca 2018

Wczorajszy wieczór był naprawdę wyjątkowy. Takich zjawisk zdarzają się niemal raz na sto lat, tak więc jeszcze bardziej jestem dumna z siebie, że udało mi się zaobserwować, a nawet sfotografować zaćmienie księżyca.

Nie będę dużo rozpisywać się nad tym, co to i dlaczego tak się dzieje, ponieważ wszytko na ten temat możecie przeczytać na Wikipedii.

Osobiście zaćmienie księżyca oglądałam przez moją domową lunetę, która nie jest profesjonalną lunetą do obserwacji zjawisk astronomicznych. Mimo to naprawdę wiele można dzięki niej zaobserwować, a nawet i sfotografować. Nie sądzę, bym dożyła kolejnego zaćmienia księżyca, co sprawia, że czuje jeszcze większą satysfakcję co do wczorajszego wieczoru.


Dziękuję moim przyjaciółkom, z którymi mogłam spędzić ten wieczór nie tylko na obserwacji księżyca i oczywiście mojemu sąsiadowi, który udzielił nam kawałek swojej działki, która okazała się idealnym miejscem obserwacji.

1 komentarz:

  1. Widziałam i obserwowałam, lecz u mnie on był mały :D Byłam zbyt dalko plus na zdjęciach nie widać koloru czerwonego :)
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń