poniedziałek, 11 grudnia 2017

Obchodzić Święta czy nie? Dylematy wiary #1ZSeriiŚwiątecznej2017

Jak już mogliście przeczytać kiedyś w poście wielkanocnym, bardzo potępiam obchodzenie świąt religijnych przez osoby twierdzące, że są ateistami. Inną sprawą jest, to jeśli ktoś tak naprawdę wierzy w Boga i nigdy się tego nie wyparł, ale przez brak czasu nie chodzi do kościoła, bo różnie bywa w życiu. Jeśli ktoś otwarcie mówi „Jestem ateistą i nie wierzę w Boga” to po co obchodzi święto, które go nie dotyczy? W tym wypadku czym są dla niego świata? One nie mają większego sensu. Po co to robisz? Czego oczekujesz? Chrześcijanie oczekują Boga, a ty? Prezentów? Jedzenia? Wolnych dni od pracy i szkoły? Bo na tym właśnie polegają „święta” Bożego Narodzenia u ateistów, które są co roku podkradane przez materialistów, którzy czekają tylko na prezenty. Nie wykręcajcie się tym, że chodzi wam o rodzinną atmosferę i spotkania z bliskimi. Jeśli jesteś ateistą, chyba nie potrzebujesz specjalnego dnia, by spotkać się z nimi przy kawie i cieście.

Definicja świąt Bożego narodzenia z Wikipedii:

Święta Bożego Narodzenia, Narodzenie Pańskie – w tradycji CHRZEŚCIJAŃSKIEJ – święto upamiętniające narodziny Jezusa Chrystusa. Jest to stała uroczystość liturgiczna przypadająca na 25 grudnia. Boże Narodzenie poprzedzone jest okresem trzytygodniowego oczekiwania (dokładnie czterech niedziel), zwanego adwentem. W Kościele rzymskokatolickim jest to święto nakazane.

Nie ma mowy o ateizmie.
Dlaczego Ci świętokradcy nie obchodzą świąt religii Buddyzmu, Islamu czy Hinduizmu? Bo nie są modne, fajne? Nie wynosi się z nich takich fajnych materialnych rzeczy?
Co smutniejsze, niektórzy chrześcijanie również powoli zapominają o tym, o co chodzi w tych światach i brną za materializmem.

Mam nadzieję, że choć jedną osobę skłoniłam do refleksji, analizy moich słów.

Miłego dnia wam, życzę i wspaniałego oczekiwania na narodziny Jezusa.



1 komentarz:

  1. byłem tam szukałem cie :D chciałem zdj zrobić sb z tobą ale ten tłum po cole to zniszczył moja marzenia :/

    OdpowiedzUsuń